DutchEnglish

Praktijk update

Beste patiënten,

De afgelopen periode is er binnen onze tandartspraktijk veel gebeurd. We vinden het belangrijk om hier open over te zijn, zodat u begrijpt waarom onze praktijk het afgelopen jaar op sommige vlakken niet het niveau heeft kunnen bieden dat u van ons gewend bent.

Het afgelopen jaar heeft onze praktijk te maken gehad met interne veranderingen die helaas invloed hebben gehad op onze dienstverlening. Onze voormalige praktijkmanager, die lange tijd bij ons in dienst was, voerde haar taken niet meer naar behoren uit. Hierdoor bleven veel zaken liggen, terwijl wij erop vertrouwden dat alles goed geregeld was. Na een periode van spanningen en onenigheid heeft zij uiteindelijk ontslag genomen.

Na haar vertrek hebben wij intern iemand opgeleid tot praktijkmanager, die al veel ervaring had binnen het vak. In eerste instantie leek dit goed te verlopen. Echter, kort daarna vonden er onverwachte en ongewenste ontwikkelingen plaats.

Een tandarts die vier jaar bij ons werkte en ook actief was bij een andere praktijk, bleek vertrouwelijke informatie over onze werkwijze te hebben gedeeld met die andere praktijk – een praktijk die later onverwachts een bod uitbracht om ons over te nemen. Dit bod hebben wij resoluut afgewezen.

Daar bleef het helaas niet bij. Kort na deze weigering begon deze andere praktijk meerdere van onze medewerkers actief te benaderen. Binnen een tijdsbestek van slechts enkele maanden zijn meerdere waardevolle teamleden overgestapt naar die praktijk, waaronder de nieuwe praktijkmanager, onze receptioniste en een van onze meest ervaren assistenten. Dit gebeurde zonder dat wij hiervan op de hoogte waren, en had uiteraard grote gevolgen voor onze personeelsbezetting en daarmee de kwaliteit van zorg.

Dankzij een oplettende en loyale medewerker werden wij op de hoogte gebracht van wat er gaande was. Bij nader onderzoek ontdekten we dat er veel klachten en vragen van patiënten onbeantwoord waren gebleven. Iets wat absoluut niet past bij onze normen en waarden.

We hebben inmiddels maatregelen genomen om onze praktijk weer op de juiste koers te brengen. Er is nieuw personeel aangenomen, we investeren in extra training en interne controle, en we zijn vastberaden om het vertrouwen van al onze patiënten terug te winnen.

We willen u bedanken voor uw geduld en begrip in deze moeilijke periode. Uw zorg en tevredenheid blijven onze hoogste prioriteit.

Met vriendelijke groet,

TP Nieuwe Steen
DR. J.Joshua

Ook in het nieuws...