Tandartspraktijk Nieuwe Steen Hoorn

De praktijk

Algemene praktijk informatie

De praktijk is modern uitgerust en voorzien van de meest geavanceerde apparatuur. Een team van ervaren tandartsen en assistentes staat dagelijks voor u klaar. U kunt bij ons terecht voor een breed scala aan tandheelkundige behandelingen. We staan garant voor de hoogste kwaliteit die er op dit moment in de mondzorg voor handen is. Daarnaast besteden we veel aandacht aan de communicatie en voorlichting.

Bijna alle behandelingen zijn mogelijk, zoals vullingen, wortelkanaalbehandelingen, kroon- en brugwerk en protheses. Een belangrijk onderdeel is preventie en mondhygiëne. De tijd die een behandeling in beslag neemt varieert van tien minuten tot een uur.

Wilt u meer weten over ons en/of onze specialisaties, neemt u dan gerust contact met ons op.

Behandelplan

Een behandelplan is een plan van aanpak dat tot stand komt na overleg tussen de patiënt en de tandarts. Tijdens het bespreken van het behandelplan zal de tandarts aan de patiënt uitleggen wat de situatie is en wat de mogelijkheden zijn.

Van iedere mogelijkheid zal worden aangegeven:

  • de inhoud van de behandeling;
  • de voor- en nadelen;
  • de behandelduur;
  • de kosten.


De patiënt kan dan zijn of haar keuze bepalen, waarna er een specifieke begroting zal worden gemaakt. Voor behandelingen die duurder zijn dan €150,– krijgt u een begroting, die u voor gezien dient te ondertekenen.

Meegaan in behandelruimte

Indien uw kind een afspraak heeft, vragen wij u vriendelijk om in sommige gevallen in de wachtkamer te blijven zitten. Dit zorgt voor rust in de behandelkamer tijdens een behandeling en komt de concentratie van de tandarts ten goede. Mocht u iets specifieks willen weten van de tandarts kunt u dit voor aanvang van de behandeling aan de praktijkassistente doorgeven.

Mondhygiëne

Wij vinden het prettig als u uw tanden voor aanvang van de behandeling poetst. Voor een goede verzorging van uw gebit wordt aangeraden dat u uw gebit minimaal 2 keer per dag poetst en eenmaal per dag flost.

Eerste Afspraak

Voor nieuwe patiënten wordt eerst een controle afspraak gemaakt (ook wel sanering genoemd). Tijdens deze afspraak, de halfjaarlijkse controle, wordt het volgende uitgevoerd:

  • volledige gebitscontrole
  • 2 röntgenfoto’s (zg. bitewings)
  • OPG (röntgenfoto van de hele kaak)


Vergoedingen voor dit eerste consult zijn per zorgverzekering verschillend. Voor grote behandelingen (bijvoorbeeld wortelkanaalbehandeling, kroon- en brugwerk) kunt u een begroting opvragen. Na akkoord zal er een afspraak gemaakt worden voor de vervolgbehandeling.

Verhinderd

Indien u niet op uw afspraak kunt komen, dan verzoeken wij u dit minstens 24 uur van tevoren telefonisch of per email aan ons door te geven (bij voorkeur tussen 08.00 en 08.30 uur). Voor niet (of niet tijdig) geannuleerde afspraken kan € 15,00 per 10 minuten in rekening worden gebracht. Bij overmacht wordt uiteraard rekening gehouden met de situatie.

Oproepservice

Wij bieden onze patiënten de service door hen 1 tot 2 dagen voor de behandeling te attenderen op de afspraak. Bij voorkeur doen wij dit per email. In de gevallen dat er geen emailadres bekend is, sturen wij een sms of bellen wij u.

Wacht deze oproep niet af, maar houdt zelf uw afspraak in de gaten, het blijft te allen tijden uw eigen verantwoordelijkheid om de afspraak na te komen. Het versturen van de oproepen is een extra service, die wij onze patiënten geven.

Betalen

De facturatie van uw behandeling hebben wij uitbesteed aan Infomedics. U ontvangt na uw behandeling van Infomedics een nota, die binnen 30 dagen na de notadatum betaald moet worden. Het is belangrijk om deze betalingstermijn in acht te nemen. Infomedics is bij overschrijding wettelijk gerechtigd rente en incassokosten in rekening te brengen. Mocht u niet in staat zijn om uw nota binnen 30 dagen te voldoen, neemt u dan direct contact op met Infomedics, tel. 036 203 1900

Mocht u het prettiger vinden om de behandeling in de praktijk te betalen dan kunt u contant (geen pin aanwezig) de factuur voldoen.

Verzekering

Vanuit de basisverzekering wordt alleen de tandheelkundige zorg voor kinderen tot 18 jaar vergoed. Deze declaraties hebben geen invloed op uw eigen risico.

Voor personen vanaf 18 jaar kijken wij of u een aanvullende tandartsverzekering heeft afgesloten. Mocht dit niet het geval zijn dan ontvangt u een rekening via Infomedics.

Taal/Tolk

Indien u de Nederlandse taal niet (geheel) in woord beheerst, dan kunnen wij u eventueel in het Engels te woord staan. Beheerst u geen van eerdergenoemde talen, neem dan een begeleider mee naar uw afspraak.

Inschrijven nieuwe patiënten

Inschrijven van nieuwe patiënten kan gedurende de openingstijden. Bij voorkeur via onze website. Om de inschrijving compleet te maken, hebben wij de volgende documenten nodig: – kopie geldig legitimatiebewijs – kopie geldig verzekeringspasje (of polis blad).

Belangrijke zaken

  • Mobiele telefoons dienen i.v.m. gevoelige apparatuur zowel in de wachtkamer als in de
    behandelkamer, tijdens de gehele behandeling uitgeschakeld te zijn.
  • Verboden te roken in het pand.
  • Niet meer dan 2 personen in de behandelkamer.
  • Wij verzoeken u wijzigingen in adres, telefoonnummer of verzekeraar aan ons te melden.

Pijnklachten

Als u een pijnklacht heeft, proberen wij u altijd zo snel mogelijk te helpen. De balieassistent zal in overleg met de tandarts bekijken waar er ruimte in de agenda is om u te behandelen. U kunt dus helaas niet zelf bepalen, wanneer u wilt komen.