Toelichting spoeddienst
Wat is een spoedgeval?
Of iets een spoedgeval is wordt in eerste instantie bepaald door de patiënt zelf. Onhoudbare kiespijn, een uitgeslagen of afgebroken tand of een nabloeding na een tandheelkundige behandeling zijn voorbeelden van spoedgevallen. Uitgevallen vullingen, losse (nood) kronen of –bruggen bijvoorbeeld niet. Vanzelfsprekend kunt u altijd bellen en in overleg met de tandarts bepalen of het echt een spoedgeval is.
Een uitgeslagen of uitgevallen tand moet binnen twee uur zijn verholpen. Hierna is het niet meer mogelijk om de tand terug te plaatsen.
Tijdens openingsuren kunt u altijd bellen naar onze praktijk.
Voor spoed buiten onze openingstijden kunt u bellen met de Spoedkliniek in Alkmaar op nummer: 0900-8602.
Als u de telefoniste van het noodnummer belt, zal zij eerst een aantal vragen stellen om te kunnen beoordelen of er daadwerkelijk sprake is van een spoedgeval, en of de behandeling van uw klacht niet redelijkerwijs kan worden uitgesteld. Als er sprake is van een spoedgeval, zal zij u vervolgens doorverwijzen naar de dienstdoende tandarts.
Het komt vaak voor dat de behandeling die door de dienstdoende tandarts is gestart, door uw eigen tandarts wordt voortgezet.